Ekonomi

Kazanç görüşmesi: Adams Resources & Energy 2. çeyrek sonuçlarını karışık görüyor, 3. çeyrekte toparlanma bekliyor

Adams Resources & Energy, Inc. (NYSE: AE), 2024 yılının ikinci çeyreği için zayıf navlun talebi, düşük sondaj faaliyeti ve artan operasyonel maliyetlerle karakterize edilen zorlu bir ortamı yansıtan karışık finansal sonuçlar bildirdi.

Bu olumsuzluklara rağmen şirket, birinci çeyrekte 4,2 milyon dolar olan düzeltilmiş FAVÖK’ün ikinci çeyrekte 5 milyon dolara yükseldiğini ve likidite ile nakit pozisyonunda iyileşmeler olduğunu bildirdi. GulfMark Energy, ham petrol pazarlama segmenti ve VEX Boru Hattı güçlü performans gösterirken Phoenix Oil segmenti yavaşladı.

Şirket üçüncü çeyrekte genel bir iyileşme beklemekte olup, çeşitli segmentlerin sonuçlara olumlu katkıda bulunması beklenmektedir.

Önemli Çıkarımlar

  • Düzeltilmiş FAVÖK ilk çeyrekteki 4,2 milyon dolardan ikinci çeyrekte 5 milyon dolara yükseldi.
  • Kullanılabilir nakit 38,5 milyon dolara yükselirken, toplam likidite 88,5 milyon dolara çıktı.
  • GulfMark Energy ve VEX Pipeline 2. çeyrekte güçlü sonuçlar elde etti.
  • Phoenix Oil zorluklarla karşılaşıyor ancak 3. çeyrekte yeni mavna teslimatı ile iyileşme bekliyor.
  • Firebird Bulk Carriers ek masraflara maruz kalırken, Service Transport Company hafif iyileşmeler bildirdi.

Şirket Görünümleri

  • Üçüncü çeyrek ve 2024 yılının tamamı için iyileşme beklentileri.
  • GulfMark ve VEX Pipeline performanslarının güçlü sonuçlarını sürdürmesi beklenmektedir.
  • Phoenix Oil, mavna teslimatının devreye girmesiyle iyileşme gösterecek.
  • Firebird maliyet kontrol önlemlerine odaklanıyor.
  • Service Transport’un piyasadaki kapasite daralmasından faydalanması bekleniyor.

Önemli Ayı Gelişmeleri

  • Yılın ilk yarısı zayıf navlun talebi ve düşük sondaj faaliyetlerinden etkilenmiştir.
  • Operasyonel maliyet enflasyonu karlılığı etkiledi.
  • Phoenix Oil segmenti 2. çeyrekte bir yavaşlama yaşadı.
  • Firebird Bulk Carriers artan giderler nedeniyle zorluklarla karşılaştı.

Yükselişte Öne Çıkanlar

  • GulfMark Energy’nin hacimleri ve marjları 2. çeyrekte arttı.
  • VEX Pipeline iyileşen sonuçlar ve güçlü iş hacmi gördü.
  • Service Transport Company hedeflenen fiyat artışlarıyla başarıya ulaştı.

Kaçırılanlar

  • İyileşmelere rağmen, bazı segmentler henüz 2022 karlılık seviyelerine geri dönememiştir.

Soru ve Cevaplarda Öne Çıkanlar

  • CEO Kevin Roycraft Beryl Kasırgası’ndan minimum düzeyde etkilenildiğini belirtti.
  • Dayton, Teksas’ta inşa edilen demiryolu aktarma sahasının verimliliği artırması bekleniyor.
  • Firebird için taşıma hacimlerinin 3. çeyrekte sabit veya biraz daha düşük olması bekleniyor.
  • 2025’te daha güçlü bir sondaj faaliyeti beklentisi.
  • Service Transport için oran artışlarının güvence altına alınmasında erken başarı.

Adams Resources & Energy, Inc. (NYSE: AE) son kazanç çağrısında da belirtildiği gibi zorlu bir ikinci çeyreği dirençle atlattı. Şirketin CEO’su Kevin Roycraft, operasyonel zorluklar ve şirketi daha güçlü karlılığa doğru yönlendirmek için devam eden stratejik girişimler hakkında bilgi verdi. Geleceğe odaklanan Adams Resources & Energy, piyasadaki gelişmelerden ve operasyonel verimlilikten faydalanmak üzere kendini konumlandırıyor. Şirket Ağustos ayında düzenlenecek Three Part Advisors IDEAS Konferansına katılacak ve Kasım ayındaki üçüncü çeyrek kazanç raporunda daha fazla güncelleme sunacak.

InvestingPro Insights

InvestingPro’nun son verilerine göre Adams Resources & Energy, Inc. (NYSE: AE) çalkantılı bir piyasanın ortasında kayda değer bir finansal performans gösterdi. Şirketin 2024 yılının 2. çeyreği itibariyle son on iki aylık geliri 2,849 milyar dolar olarak gerçekleşti ve bir önceki yıla göre %0,89’luk hafif bir düşüş gösterdi. Bu düşüşe rağmen, üç aylık gelir artışı %15,0 oranında artarak şirketin finansal faaliyetlerinde potansiyel bir toparlanmaya işaret ediyor.

InvestingPro İpuçları, analistlerin Adams Resources & Energy’nin bu yıl kârlı olmasını beklememesiyle birlikte şirketin kârlılığına ilişkin bir endişenin altını çiziyor. Bu durum, her ikisi de eksi 0,53 dolar olan devam eden faaliyetlerden raporlanan temel ve seyreltilmiş EPS (hisse başına kazanç) ile uyumludur. Ayrıca, şirketin brüt kâr marjı %1,55 ile zayıf seyrediyor ki bu da makalede bahsedilen operasyonel maliyet yönetiminde karşılaşılan zorlukların bir göstergesi olabilir.

Olumlu bir not olarak, Adams Resources & Energy, %4,07’lik mevcut getiri ile etkileyici bir şekilde 31 yıl üst üste temettü ödemelerini sürdürmüştür. Hissedarlara yönelik bu taahhüt, şirketin mali disiplini ve uzun vadeli stratejisi açısından güven verici bir işaret olabilir.

Daha derin bir analizle ilgilenen okuyucular için InvestingPro, Adams Resources & Energy hakkında InvestingPro Q2 2024 adresinde bulabilecekleri ek ipuçları sunmaktadır:

Operatör: Herkese iyi günler. Adams Resources & Energy İkinci Çeyrek 2024 Finansal Sonuçlar Konferans Çağrısına hoş geldiniz. [Bir hatırlatma olarak, bu konferans görüşmesi kayıt altına alınmaktadır. Şimdi çağrıyı Three Part Advisors Yatırımcı İlişkileri’nden John Beisler’a devrediyorum. Lütfen buyurun.

John Beisler: Teşekkürler operatör ve herkese iyi günler. Adams Resources & Energy 2024 ikinci çeyrek konferans görüşmesine hoş geldiniz. Bugünkü görüşmede bana Adams Resources & Energy Başkanı ve CEO’su Kevin Roycraft ile şirketin Genel Müdür Yardımcısı ve CFO’su Tracy Ohmart eşlik ediyor. Bu görüşme aynı zamanda web üzerinden de yayınlanmaktadır ve adamsresources.com adresindeki Yatırımcı İlişkileri sayfasındaki ses bağlantısından erişilebilir. Soru-cevap bölümü de dahil olmak üzere bugünkü görüşme kaydedilecektir. Zamana duyarlı herhangi bir bilginin, herhangi bir yeniden oynatma veya transkript okuma tarihi itibariyle artık doğru olmayabileceğini lütfen unutmayın. Ayrıca, bugünkü görüşmelerde yapılan ve tarihsel gerçeklere dayanmayan ifadelerin, gelecekteki olaylar veya gelecekteki mali performansa ilişkin ifadeler veya beklentiler de dahil olmak üzere, ileriye dönük ifadeler olduğunu ve 1995 tarihli Özel Menkul Kıymetler Dava Reformu Yasası’nın Güvenli Liman hükmü uyarınca yapıldığını hatırlatmak isterim. İleriye dönük beyanlar, doğaları gereği belirsizdir ve şirketin kontrolü dışındadır. Gerçek sonuçlar, ifade veya ima edilenlerden önemli ölçüde farklı olabilir. İleriye dönük beyanlara ilişkin açıklamalarımız için lütfen dün yayınlanan kazanç basın bültenine bakınız. Bu faktörler ile diğer risk ve belirsizlikler şirketin Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu’na yaptığı başvurularda ayrıntılı olarak açıklanmaktadır. Adams Resources & Energy, ileriye dönük herhangi bir beyanı kamuya açık olarak revize etme veya güncelleme yükümlülüğünü üstlenmemektedir. Yönetim, düzeltilmiş FAVÖK, serbest nakit akışı, getiri ve düzeltilmiş net gelir ve hisse başına kazanç dahil olmak üzere GAAP dışı ölçülere atıfta bulunacaktır. En yakın GAAP ölçütleriyle mutabakatlar kazanç bültenimizin sonunda bulunabilir. Son olarak, dün yayınladığımız kazanç basın bülteni adamsresources.com web sitemizin Yatırımcı İlişkileri bölümünde yayınlanmıştır. Bültenin bir kopyası da SEC’e sunulan 8-K’ya dahil edilmiştir. Şimdi sözü şirketin Başkanı ve CEO’su Kevin Roycraft’a vermek istiyorum. Kevin?

Kevin Roycraft: Teşekkürler John ve herkese iyi günler. Adams’a gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederim. Bugünkü görüşmeye çeyrek dönemle ilgili bazı detaylarla başlayacağım, ardından finansal verilerle ilgili daha derinlemesine bilgi almak üzere sözü Tracy’ye bırakacağım. Daha sonra üçüncü çeyrek ve 2024 yılının tamamı için görünümü tartışarak hazırlanan konuşmaları kapatacağım. Tracy, GulfMark Asset Holdings Bölüm Başkanımız Greg Mills ve ben hazırlıklı konuşmanın sonunda sorularınız için hazır olacağız. Çeyrekten çeyreğe kaydettiğimiz iyileşme beni cesaretlendirse de, sonuçlarımız şirketin mevcut potansiyelini karşılamadığı için hala yapmamız gereken işler var. Yılın ilk 6 ayındaki faaliyet sonuçlarımız, uzun bir süre devam eden zayıf navlun talebinin fiyatları düşürmesi, ana havzamızdaki düşük sondaj faaliyeti ve devam eden operasyonel maliyet enflasyonunun birleşimini yansıtmaktadır. Nakit dışı envanter kayıplarına göre düzeltildiğinde, konsolide ikinci çeyrek sonuçları birinci çeyreğe kıyasla genel olarak yatay seyretmiştir. Ancak, bu çeyrekte meydana gelen bir kamyon kazasından kaynaklanan 0,8 milyon dolarlık ek kendi kendini sigortalama gideri olmasaydı, çeyrekten çeyreğe performans ve FAVÖK çok daha iyi olacaktı. Stok değerleme ve ek sigorta giderlerine göre düzeltilmiş ikinci çeyrek FAVÖK’ü, ilk çeyrekteki 4,2 milyon dolarlık düzeltilmiş FAVÖK’e kıyasla 5 milyon dolar olarak gerçekleşti. Bu zorluklara rağmen, genel mali durumumuzu iyileştirmeye devam ediyoruz. Arka arkaya dört çeyrek boyunca şirketin nakit ve likidite pozisyonlarını artırdık. Adams’ın kullanılabilir nakdi ilk çeyreğe kıyasla 1,9 milyon dolar artarak ikinci çeyreği 38,5 milyon dolar kısıtlanmamış nakit ile tamamladı. Aynı dönemde likiditemizi de 4,9 milyon dolar artırarak 31 Mart 2024 tarihindeki 83,6 milyon dolardan 88,5 milyon dolara çıkardık. Ayrıca bu çeyrekte, KSA hisselerinin geri alımında kullanılan 25 milyon dolarlık vadeli kredimiz için 3 milyon dolarlık hızlandırılmış anapara ödemesi yapabildik. Çeyrek sonunda kredinin kalan bakiyesi 15,6 milyon dolardı. Ham petrol pazarlama segmentimiz GulfMark Energy, 2. çeyrekte şirket için kesinlikle parlak bir noktaydı. GulfMark hem marjlarda hem de hacimlerde büyüme yaşadığı için çeyrekten çeyreğe önemli bir iyileşme kaydetti. Güney Teksas, Michigan ve Louisiana’yı içeren eski kamyon taşımacılığı alanımızdaki hacimler günlük 64.634 varilden 67.099 varile yükseldi. Şirketin bu çeyrekteki FAVÖK’ünün yaklaşık %80’i GulfMark’ın performansından kaynaklandı. GulfMark’ın güçlü performansı VEX Boru Hattının da daha iyi sonuçlar elde etmesine yardımcı oldu. Hattaki hacim önceki iki çeyreğin her birinde %20’nin üzerinde artış gösterdi. Bu yılın ilk çeyreğinde günde 11.256 varil ve 2023’ün 4. çeyreğinde günde 9.377 varil olan iş hacmi 2. çeyrekte günde 13.881 varile ulaştı. Bu artış temel olarak GulfMark’ın VEX sistemi üzerinden yönlendirdiği hacimlerden ve sonlandırma hizmetlerimizi kullanan müşterilerden elde edilen üçüncü taraf gelir kazancından kaynaklandı. Bir önceki görüşmemizde de belirttiğim üzere, hidrokarbon yeniden kullanım segmentimiz Phoenix Oil’deki zayıflık ikinci çeyrekte de devam etti. Birincil ürünlerinden biri için kamyon teslimatlarının kabulünün azalması nedeniyle bu yavaşlamanın, Phoenix’in mavna ile ürün teslimatı sunacak olması nedeniyle 3. çeyreğin sonlarında hafifletilmesi bekleniyor. Phoenix, Houston Gemi Kanalı’nda şu anda ürünle doldurulmakta olan tankaj kiraladı. Ve mavna teslimatlarının 3. çeyrekte başlamasını bekliyoruz. Bu mavna ile teslimat kabiliyetinin Phoenix’in ürünleri için yeni pazarlar açması ve marjlarını iyileştirmesi bekleniyor. Ham petrol nakliyecimiz Firebird Bulk Carriers’ın çeyrek sonuçları, bu görüşmede daha önce bahsedilen ek kendi kendini sigortalama giderinden zarar gördü. Çeyrekten çeyreğe hacimlerimiz oldukça sabit kaldı, ancak bu giderin bu dar marjlı iş üzerindeki etkisi, hedeflerimize ulaşmak için üstesinden gelinemeyecek kadar fazlaydı. Firebird, Eagle Ford’da yumuşayan kule sayılarıyla mücadele etmek için giderleri azaltmaya ve verimliliği artırmaya çalışacaktır. Karayoluyla kimyasal madde taşımacılığı bölümümüz Service Transport Company, kilometre ve yük sayısının olumlu seyretmesi nedeniyle çeyrek bazında hafif bir iyileşme gösterdi. Ancak, kısa mesafeli yüklerin sayısında bir artış yaşanması ve müşterilerin RFP’leri geldikçe fiyat indirimlerinin yürürlüğe girmesi nedeniyle gelir biraz düştü. Çeyrekten çeyreğe iyileşmeler görmek cesaret verici olsa da, Service Transport’un karlılık hedeflerine ulaşması için talep ve fiyatların 2022 seviyelerine dönmesi gerekecek. Zor durumdaki taşıyıcılar pazardan çıktıkça kapasitenin daralmasını bekliyoruz. Bu durum, yılın ikinci yarısında fiyatların artması için zemin hazırlamaya yardımcı olacaktır. Üçüncü çeyrek ve 2024 yılı görünümüne daha sonra değineceğim, ancak şimdi mali tablolara daha derinlemesine bakması için sözü Tracy’ye bırakıyoruz. Tracy?

Tracy Ohmart: Teşekkürler Kevin ve herkese iyi günler. 2024’ün ikinci çeyreğindeki toplam gelir, önceki yılın çeyreğindeki 624,8 milyon dolara kıyasla 718,5 milyon dolar oldu. Artış temel olarak ham petrolün piyasa fiyatındaki artıştan kaynaklanırken, ham petrol hacmindeki düşüşle kısmen dengelenmiştir. Ham petrol fiyatındaki artış temel olarak OPEC petrol üretim kesintileri ve ABD’nin Mid-Continent ve Gulf Coast’tan stok çekmesinin yanı sıra ham petrol fiyatlarında dalgalanmaya neden olabilecek Ukrayna ve İsrail’deki olaylardan kaynaklanmıştır. Çeyreğe münferit segmentler bazında baktığımızda Pazarlama segmentimizin ikinci çeyrek gelirleri önceki yılın çeyreğindeki 585,3 milyon $’a kıyasla 682,8 milyon $ olarak gerçekleşmiştir. Bu artış temel olarak ham petrolün piyasa fiyatındaki artışın bir sonucudur. Pazarlama segmenti için üç aylık faaliyet geliri, 2023’ün ikinci çeyreğindeki 3,4 milyon dolara kıyasla 5,6 milyon dolar olarak gerçekleşmiştir. Artış, envanter değerleme değişiklikleri ve ham petrolün ortalama piyasa fiyatındaki artış ile Red River sözleşmesinin Ekim 2023 sonunda sona ermesiyle ilgili daha düşük işletme maliyetlerinden kaynaklanmakta olup, Red River sözleşmesinin sona ermesinden kaynaklanan daha düşük ham petrol hacimleriyle kısmen dengelenmiştir. Taşımacılık segmentimiz ikinci çeyrekte 22,8 milyon dolar gelir elde ederken, bu rakam bir önceki yılın aynı çeyreğinde 24,5 milyon dolardı. Faaliyet geliri 2023’ün ikinci çeyreğinde 1,1 milyon $’a karşılık 637.000 $ olarak gerçekleşmiştir. Gelirdeki düşüşün başlıca nedeni, talepteki değişiklikler, tedarik zinciri sorunları ve enflasyon nedeniyle nakliye piyasasındaki yumuşamanın bir sonucu olarak 2024 yılı boyunca nakliye ücretlerindeki hacim düşüşüdür. Boru hattı ve depolama segmentimiz, ham petrol pazarlama segmentimizden elde edilen segmentler arası gelirlerin mahsup edilmesinden sonra minimum gelir bildirmiştir. Bu çeyrekteki faaliyet zararı, 2023’ün ikinci çeyreğindeki 779.000 $’lık zarara kıyasla 1,1 milyon $ olarak gerçekleşmiştir. Zarardaki artış temel olarak üçüncü taraf müşterilerden elde edilen düşük gelirler, işletme maaş ve ücretleri ile diğer ilgili personel giderlerindeki artışlar ve dış hizmet maliyetlerinden kaynaklanmaktadır. Firebird ve Phoenix’ten oluşan lojistik ve yeniden kullanım segmentimiz, önceki yılın çeyreğinde 14,8 milyon dolar olan gelirlerine kıyasla 12,9 milyon dolar gelir bildirmiştir. Firebird’ün gelirleri temel olarak cari dönemde artan nakliye oranları nedeniyle artarken, Phoenix’in gelirleri düşük hacimler ve faaliyetler nedeniyle azalmıştır. Segment, bir önceki yılın çeyreğindeki 133.000 $ zarara kıyasla 2,9 milyon $ faaliyet zararı bildirmiştir. Firebird’ün sonuçları Kevin’in daha önce bahsettiği gibi ek kendi kendini sigortalama giderini de içermektedir. Genel ve idari giderler 2023’ün ikinci çeyreğindeki 1,7 milyon $’a kıyasla 4,5 milyon $ olarak gerçekleşmiştir. Önceki yılın çeyreğinde, Firebird ve Phoenix’in 2022’de satın alınmasına ilişkin koşullu bedel tahakkukunun azaltılmasıyla ilgili 2,6 milyon dolarlık olumlu bir düzeltme yer alıyordu. Geçen yılki olumlu düzeltme hariç tutulduğunda, G&A giderlerimiz geçen yılın ikinci çeyreğine kıyasla çok az bir artış göstermiştir. Faiz gideri 2024’ün ikinci çeyreğinde 671.000 $’a düşerken, önceki yılın çeyreğinde 802.000 $’dı. Bunun başlıca nedeni, vadeli kredimiz kapsamında ödenmemiş tutarları geri ödemeye devam ettiğimiz için 2024 dönemindeki düşük borçlanmalar ve 2024 döneminde finansal kiralama yükümlülükleri kapsamında ödenmemiş tutarların artmasıyla kısmen dengelenmesidir. Bu çeyrekteki net zarar 2,2 milyon dolar veya hisse başına 0,87 dolar olurken, 2023’ün ikinci çeyreğindeki net gelir 827.000 dolar veya seyreltilmiş hisse başına 0,32 dolar olmuştur. İşletme faaliyetlerinden sağlanan nakit, önceki yılın çeyreğinde işletme faaliyetlerinde kullanılan 27,3 milyon $’a kıyasla 2024’ün ikinci çeyreğinde 8,3 milyon $ olarak gerçekleşmiştir. İşletme nakit akışlarındaki bu artış temel olarak işletme sermayesi hesaplarımızdaki değişikliklerden kaynaklanmıştır. Bu çeyrekteki sermaye harcamaları, ağırlıklı olarak traktör, treyler ve diğer çeşitli ekipmanların satın alınmasından ve Dayton tesisinin devam eden inşaatı için yapılan harcamalardan 2,4 milyon dolar olarak gerçekleşti. Kevin’in daha önce de belirttiği gibi, 31 Aralık 2023’te 33,3 milyon dolar olan kısıtlanmamış nakit ve nakit benzerlerimiz 30 Haziran 2024’te 38,5 milyon dolar olarak gerçekleşmiştir. Toplam likidite 30 Haziran itibariyle 88.5 milyon dolar iken 31 Aralık 2023’te 80.3 milyon dolardı. Şimdi son yorumlarını almak üzere sözü Kevin’e bırakıyorum. Kevin?

Kevin Roycraft: Teşekkür ederim, Tracy. Üçüncü çeyrek ve 2024 yılının tamamına ilişkin görünümümüze dönecek olursak, Beryl Kasırgası’nın Houston bölgesindeki tüm operasyonlarımızı etkilemesi nedeniyle üçüncü çeyreğin ilk haftası zorlu bir başlangıç yaptı. Her ne kadar önemli bir hasarla karşılaşmamış olsak da, birçok lokasyonumuzun yanı sıra müşterilerimiz ve tedarikçilerimizin lokasyonları Temmuz ayının ilk haftasının büyük bir bölümünde elektriksiz kaldı. Beryl’in hacimler üzerindeki etkisinin büyük kısmını telafi edebildik ve GulfMark varillerini kaçırdık ve tekrar çevrimiçi olduk. Kimya fabrikaları sipariş sıkışıklığını aşmaya çalışırken Service Transport da yük sayısında bir artış yaşadı. Dolayısıyla Beryl Kasırgası’nın etkilerinin 3. çeyrek sonuçları üzerinde önemli bir etki yaratmasını beklemiyoruz. Hizmet verdiğimiz pazarların uyandığına dair işaretler gördüğümüz için tüm bölümlerimizde maliyetleri kontrol etme ve operasyonel verimliliği artırma çabalarımızı sürdüreceğiz. Eski bölgelerimizde sondaj faaliyetlerinin yavaşlamasına rağmen GulfMark yıl boyunca marjlarını istikrarlı bir şekilde artırmıştır. GulfMark için güçlü marjların üçüncü çeyrekte de devam etmesini bekliyoruz. VEX Pipeline’ın performansı genel olarak GulfMark’ın hacim trendlerini takip edecektir. Tutarlı üçüncü taraf nakliyeciler bulmak zor oldu. Ancak üçüncü taraf varillerini güvence altına almak için çalışmaya devam edeceğiz. Bölgedeki sondaj faaliyetleri iyileştiğinde ve potansiyel ortaklarımız sermaye projelerini tamamladığında, VEX’in performansında bir artış göreceğimiz konusunda iyimseriz. Şimdilik VEX, her gün 60 ila 70 kamyon dolusu ham petrolü geleneksel yarı nakliye yerine boruyla taşıyarak şirket için muazzam bir operasyonel verimlilik sağlıyor. Bu da yılda yaklaşık 1,9 milyon mil maliyet ve riskin yollardan uzak tutulması anlamına geliyor. Hidrokarbon yeniden kullanım işimiz Phoenix Oil’in yılın ikinci yarısında daha iyi sonuçlar almaya başlamasını bekliyoruz. Daha önce de belirttiğim gibi, mavna teslimatı üçüncü çeyreğin ortalarında başlayacak. Bunun yeni ürün dağıtım pazarları açması bekleniyor. Ayrıca Dayton, Teksas’taki demiryolu aktarma sahamızın inşaatı da devam ediyor. Bu arazideki demiryolu hattının dördüncü çeyrekte faaliyete geçmesini hedefliyoruz. Bu yeni demiryolu hattı, kiraladığımız demiryolu lokasyonundan 24 mil batıdaki Humble, Teksas’taki depolama tesisimize kamyonla ürün taşımayla ilgili masrafları azaltarak Phoenix için maliyet etkinliğini ve verimliliği artıracaktır. Demiryolu hattı sayesinde ürünler vagonlardan doğrudan depolama tankımıza boşaltılabilecek ve böylece hem kamyon hem de demiryolu kiralama masrafları ortadan kalkacak. Bu projenin tamamen tamamlanmasıyla Firebird’ün tüm kamyon taşımacılığı faaliyetlerini başka bir yere taşıyacağız ve bunu 2025’in sonlarına doğru gerçekleştirmeyi öngörüyoruz. Firebird’e gelince, Eagle Ford havzasında yılın ikinci yarısında sondaj faaliyetlerinin önemli ölçüde artacağını düşünmüyoruz. Bu nedenle, Firebird’ün taşıma hacimlerinin 3. çeyrekte normal üretim düşüşlerine paralel olarak sabit veya biraz daha düşük olmasını bekliyoruz. Firebird, 2025 yılında daha güçlü bir sondaj faaliyeti beklentisiyle maliyet kontrolü ve operasyonel verimlilik üzerinde çalışmaya devam edecektir. Kimyasal taşımacılık bölümümüz Service Transport’a dönecek olursak, 2022’de navlun durgunluğunun başlamasından bu yana ilk kez navlun piyasalarında bir miktar iyimserlik duyuyoruz. Birçok analist dibe ulaşıldığını ve muhtemelen bu sonbaharda, ancak neredeyse kesin olarak 2025’in ilk aşamalarında toparlanmaya doğru ilerlediğimizi tahmin ediyor. Kamyon taşımacılığı sektöründen yeterli sayıda nakliyecinin çıkması mevcut taşıma kapasitesini daraltmış, bu da nakliyecilerin yük tekliflerini reddetme sayısını artırmış ve spot piyasalardaki fiyatları yükseltmiştir. Service Transport’un 3. çeyrekteki ilk getirileri bu tahminleri destekliyor. Beryl Kasırgası sonrasında kimyasal sevkiyat hacimleri arttı ve Service Transport, müşteri tabanımızın bazı bölümlerinden hedeflenen fiyat artışlarını güvence altına alma konusunda bazı erken başarılar elde etti. Geçtiğimiz 2 yıl boyunca düşen fiyat piyasalarından kaynaklanan hasarı tersine çevirmek biraz zaman alacaktır, ancak göreceğiz – tünelin sonunda bir ışık görüyoruz ve iyileşmenin yaklaşmakta olabileceği görülüyor. Son olarak, şirket olarak sıralı operasyonel iyileştirmelerden memnun olmakla birlikte, ilerleme çok yavaş oldu ve daha yapacak çok işimiz var. Kapasite piyasadan çıkmaya devam ettikçe ve artan talep geri döndükçe navlun piyasalarının iyileşeceğine inanıyoruz. Bu durum, sektör genelinde daha disiplinli fiyatlandırma kararları alınmasını sağlayacak ve finansal sonuçları iyileştirecektir. Ayrıca, üretim ve enerji talepleri arttıkça ana havzalarımızdaki sondaj çalışmalarının da artacağına inanıyoruz. Hem navlun talebi hem de artan sondaj çalışmaları Adams’ın tarihsel faaliyet sonuçlarımıza ulaşması ve bu sonuçları aşması için kritik bileşenlerdir. Bu gelişmelerin zamanlamasına ilişkin mevcut beklentimiz 2025 yılına kadar uzanmaktadır. Piyasaların yeniden canlanmasına hazırlanırken, tüm bölümler maliyetleri kontrol etmek ve operasyonel verimliliği artırmak için çalışmaya devam edecektir. Kuruluşumuzun uzun vadeli gücüne inanıyoruz ve kurduğumuz temel, zayıf piyasalarda ayakta kalmamızı ve piyasa koşulları iyileştiğinde gelişmemizi sağlıyor. Başta profesyonel sürücülerimiz olmak üzere Adams’taki ekibimize müteşekkiriz ve hissedarlarımıza değer katmak için daha iyi sonuçlar sunmayı dört gözle bekliyoruz. Bununla birlikte, sorular için hattı açmak istiyorum. Operatör?

Operatör: [Bugünkü ilk sorumuz Singular Research’ten Chris Sakai’den geliyor. Lütfen buyurun.

Chris Sakai: Evet. Merhaba. İyi günler. Kimyasal taşımacılık pazarındaki koşullar hakkında iyimser olmak için ne tür katalizörler gördüğümüzü sormak istiyorum, 2024’ün ikinci yarısında ve 2025’in başlarında iyileşiyor mu?

Kevin Roycraft: Evet, bu harika bir soru Chris. Teşekkür ederim. Gördüğümüz kadarıyla, nakliyecilerin geri dönüşlerinin arttığını gösteren bazı veriler var. Örneğin 2021 yılında, sektör genelinde, taşıyıcıların geri dönüşleri, yani kendilerine bir yük teklif edildiğinde ve bunu geri verdiklerinde, tüm yüklerin %25’i civarındaydı. Daha sonra durgunluk – navlun durgunluğu vurmaya başladığında, bu oran son 2 yılda %3 ila %5 arasına düştü ve 4. çeyrekte gerçekten düz bir çizgi izledi ve bunun yükseldiğini görmeye başlıyoruz. İncelediğimiz analistler bunun muhtemelen, kesinlikle değil ama muhtemelen kapasitenin daraldığına dair bir işaret olduğunu söylüyorlardı. Ayrıca, iflas ederek ya da kapanıp piyasadan çekilerek piyasadan çıkan kamyon şirketlerinin sayısına ilişkin veriler de bir kapasite sıkıntısı yaratmaya başlıyor. Bu konuda bize biraz umut veren şey ise Service Transport’un 2 yıldan bu yana ilk kez hedeflenen oran artışlarını gerçekleştirebilmiş olması. Son 2 yılda gerçekten ağır darbe alan fiyatlardan kurtulmak çok zaman alacak, ancak kapasitenin daraldığı ceplerdeki müşterilerin fiyat artışlarını kabul etmeye başladığını görüyoruz. Dolayısıyla bunu olumlu bir işaret olarak görüyoruz çünkü birkaç yıldır gerçekten de fiyat artırma modunda değildik.

Chris Sakai: Tamam. Harika. Görünüşe göre ikinci çeyrekte VEX Boru Hattı’ndan büyük bir verim elde edildi. Yılın geri kalanı için bu iş hacmi hakkında nasıl düşünmeliyiz?

Kevin Roycraft: Evet. Belki bunu Greg’e devredebilirim. Greg, bunu sen almak ister misin?

Greg Mills: Elbette Kevin. Teşekkür ederim. Hacimlerin muhtemelen tutarlı bir şekilde oldukları yerde ve oldukları yerde hareket ettiğini görüyoruz, ancak çok fazla geri akış görmüyoruz. Bu yılın ikinci çeyreğinde ve hatta ilk çeyreğinde yaşadığımız hacme bazı üreticilerin geri çekilmesinin yardımcı olduğunu söyleyebilirim. Bu nedenle VEX ile rahat bir seviyede ilerlediğimizi düşünüyorum, ancak belki ikinci çeyrekte gördüğümüz hacim kadar yüksek değil, ancak yine de istikrarlı bir hacim.

Chris Sakai: Tamam. Harika. Peki bu sonlandırma hacimleri için de geçerli mi?

Greg Mills: Evet, GulfMark ve boru hattındaki sonlandırma hacmi ile ilgili olarak, bu sabit kalacaktır. Victoria terminalindeki üçüncü taraf gelirlerinin bir kısmı bu çeyreğe taşınmıyor. Dolayısıyla, bunun biraz düştüğünü göreceğiz.

Chris Sakai: Tamam. Harika. Cevaplarınız için teşekkürler.

Operatör: [Soru-cevap bölümümüz sona ermiştir. Kapanış konuşmaları için konferansı tekrar şirkete devretmek istiyorum.

Kevin Roycraft: Teşekkürler ve Adams’a gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederiz. Şirket olarak 28 Ağustos’ta Chicago’da düzenlenecek olan Three Part Advisors IDEAS Konferansına katılacağız. Katılmak veya Tracy ve benimle bir toplantı planlamak isteyen nitelikli yatırımcılar Three Part Advisors ile iletişime geçmelidir. Kasım ayında üçüncü çeyrek kazançlarımızı açıkladığımızda ilerlememiz hakkında bir güncelleme sunmayı dört gözle bekliyoruz. Bize katıldığınız için teşekkür ederiz.

Operatör: Teşekkür ederiz. Bugünkü konferans görüşmemiz sona ermiştir. Bugünkü sunuma katıldığınız için hepinize teşekkür ederiz. Şimdi hatlarınızı kapatabilir ve harika bir gün geçirebilirsiniz.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu